Koh Chang

11/12-14/12

Efter en dags resande kom vi fram till Koh Chang och Sleep Bee Hostel där vi bodde till att börja med, nere vid Klong Prao Beach. Redan när vi såg ön på sikt visste jag att detta skulle bli lyckat. Det såg ut som att vi kom till Jurassic Park med bergen och all djungel, så härligt!
Under dessa dagar bjöds vi på superfint väder också, så vi var så himla nöjda att åka mer norrut. På tisdagen körde vi också en matlagningskurs som var supermysigt och lärande. Allt blev så gott också! En rolig grej jag rekomenderar att göra när man är i Thailand som har så god mat. Inte fel att kunna laga maten hemma inte.

Eftersom jag tog mitt advanced i Koh Tao så ville jag självklart prova på ett fun dive nere på 30 meter innan hemresan. Jag valde att åka med Scandinavian Chang Diving Center som jag var nöjd med. Vi dök ner och såg vraket HTMS Chang som verkligen var hur coolt som helst! Sen åkte vi lite längre bort där vi snorklade och sen gjorde jag ett andra dyk vid Hin Luk Bat som var som att komma ner i ett akvarium. Over all så var jag sjukt nöjd med dagen. Det var superbra väder, jättrebra sikt och sjuuukt många fiskar, tusentals! God mat serverades också på båten.

För att se så mycket av Koh Chang som möjligt så bokade vi ett annat boende vid White Sand Beach efter några dagar. Vi bodde på Banpu Resort som vi var väldigt nöjda med. När det är slutet av resan måste man lyxa till det kände vi. Det serverades supegod frukost och det fanns många mysiga restauranger längs stranden. Sista dagen åt vi en härlig middag i solnedgången. Jag passade även på att köpa lite julklappar så det i stort sett blev klart! Bildbomb nedan, för man måste ju lite bilder innan man åker hem haha...

Dagen vi skulle åka vidare jag väldigt seg. Vi blev upphämtade i tid och så men det tog sådan himla lång tid att ta oss från Koh Chang till Koh Samet/Samed. Fattar ej? Det skulle ta ca. 3 timmar men tog 7 timmar för oss med färjor, minibuss osv. Sjukt jobbigt eftersom vi inte hade köpt någon mat med oss, utan hade bara lite snacks.