Langkawi

1/10-6/10

Flygresan till Langkawi gick smidigt och bra. När vi kom fram tog vi en taxi till vårt hostel. Det såg inte riktigt ut som vi trodde om man säger så, men det gjorde inte så mycket eftersom vi fick ett 2 dorm för samma pris som ett 6 dorm! Det kallar jag för en bra manager! Det fanns även många djur på hostlet, hundar, hundvalpar och kossor haha. Som en liten bondgård!
Vi bytte om ganska fort och gick ner till stranden där vi stannade till solnedgången. Sen åt vi middag på en äcklig resturang vid vägen och såg ormar på vägen dit som det blev lite drama kring haha.
(null)

Dagen efter vaknade vi till regn, men vi tog oss ner till caféet "The Smiling Buffalo" där vi åt en härlig frukost för en billig peng. Efter frukosten trotsade vi regnet och gick ner mot staden. Dock kom världens regnskur så vi fick sätta oss ner på en resturang och vänta ut den. Efter någon timme tröttnade vi och gick ut på gatan i alla fall, vi köpte lite souvenirer och åt lunch. Sen köpte vi billig choklad på en tax free shop och hade filmkväll!

Dag tre på Langkawi regnade det också! Det började precis efter min löptur på morgonen. Vi pt hursomhelst frukost på samma ställe och sen åkte vi till stan för att gå på Underwater World Aquarium för att fördriva tiden. Där såg vi bland annat såg en massa coola fiskar, manta rays, pingviner, bläckfiskar och hajar. Sedan strosade vi på stan, shoppade lite och åt mat.

Onsdagsmorgonen startade jag åter igen med en löprunda (bland dom svettigaste jag upplevt, sjuuukt varmt!). Efter frukosten åkte vi till bergen för att åka den kända Langkawi Cable Car och gå deras SkyBridge. Det var väldigt fint och coolt att vara så högt uppe! Lite skakigt var det faktiskt på bron, men vi överlevde! Efter att ha tillbringat en hel del tid där uppe åkte vi ner med linbanan igen och gick runt i "byn" där det fanns fler roliga saker att hitta på! Vi gick till 3D Art museum och även på en 4D Dinosarie upplevelse som båda två var roliga! Sedan pt vi lunch på Subway och åkte till stranden där vi solade och badade ända fram till solnedgången.

Strålande som bjöds vi på på torsdagen! Vi åt frukost på vägen till stranden där vi sedan chillade. Det var sjuuuukt varmt och att bada hjälpte inte, för det var lika varmt i vattnet!
När vi legat på stranden ett tag blev vi hungriga och bestämde oss för att gå och köpa lunch. Det blev hamburgare, sjukt goda!
Efter lunchen gick vi till stranden igen. Hyrde solstolar och låg tills det började gå mot solnedgången. Då hade vi planerat paragliding efter båt. Det var sjukt kul, samt fint! Man såg så långt och det var så fint att se solen gå ner över staden på det viset! Lyckad dag!!

Sista dagen i Langkawi innan vi flög vidare till Kuala Lumpur var en väldigt fin dag det med! Strålande sol och varmt som bara den. Självklart passade jag på att ta massa bilder! (null)